OBCHODNÍ PODMÍNKY platné pro e-shop společnosti ArcelorMittal Construction Slovakia s.r.o.
IČO: 35 742 470
se sídlem Železničná 2685/51A
905 01 Senica, Slovenská republika
zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem v Trnavě (Okresný súd Trnava), oddíl Sro, vložka 45793/T
zastoupenou panem Martinem Jansou, ve funkci jednatele, a Ing. Martinou Schrojfovou ve funkci jednatele (dále jen ,,Společnost“ nebo „Prodávající“).
1. Rozsah platnosti
1.1. Tyto Obchodní podmínky (dále též jen OP) společnosti ArcelorMittal Construction Slovakia s r.o.,IČO: 35 742 470, se sídlem Železničná 2685/51A (dále jen „společnost“ či „prodávající“) jsou obchodními a dodacími podmínkami ve smyslu ust. § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění a upravují smluvní vztahy vzniklé z kupních smluv nebo jiných smluv uzavřených mezi společností a jejími smluvními partnery v internetovém obchodě společnosti na adrese Železničná 2685/51A SK 905 01 Senica , přičemž se smluvní strany dohodly, že část obsahu smlouvy určují těmito obchodními podmínkami. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese plechyhned@arcelormittal.com (dále jen „webová stránka“ či “e-shop”), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Smluvním partnerem společnosti je buď spotřebitel nebo podnikatel (dále jen „kupující“, případně kupující – spotřebitel, nebo kupující - podnikatel).
1.3. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu se společností nebo s ní jinak jedná.
1.4. Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak za účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považován mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Podnikatelem se pro účely OP rozumí ten, kdo jedná v souladu s předchozí větou v rámci své podnikatelské činnosti. Uvede-li Kupující v objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí, že se má za to, že jedná při své podnikatelské činnosti a platí pro něj pravidla uvedená v OP pro podnikatele.
1.5. Tyto OP platí výhradně, s výjimkou, že by společnost výslovně souhlasila s platností odlišných, rozporných nebo doplňujících podmínek smluvního partnera a tyto přijala písemně.
1.6. Zakliknutím políčka na webové stránce, vedle prohlášení „Souhlasím s OP, které jsou součástí kupní smlouvy. Poučení o právu na odstoupení od smlouvy jsem vzal/a na vědomí" potvrzuje smluvní partner, že se seznámil s těmito OP, jejichž součástí jsou sdělení vůči spotřebitelům před uzavřením smlouvy obsažená v článku 3 (sdělení spotřebitelům před uzavřením slouvy) těchto OP a výslovně s nimi souhlasí, a to v jejich znění platném a účinném v okamžiku takového potvrzení.
1.7. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat písemně formou dodatku kupní smlouvy. Odchylná ujednání mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek a vztahují se pouze k danému smluvnímu vztahu. Taková ujednání, která jsou odchylná od obchodních podmínek, nemohou založit běžnou praxi stran.
1.8. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
1.9. Některá ujednání obchodních podmínek se týkající pouze kupujícího spotřebitele (nevztahují se na kupujícího podnikatele), a to všude tam, kde daný článek obsahuje v názvu označení: kupující spotřebitel. Uvedené platí i v případě, že se dále hovoří v předmětném článku jen o kupujícím), nebo v případě určitého bodu v konkrétním článku, kde se hovoří o kupujícím spotřebiteli.
V ostatních článcích, tedy tam, kde není v názvu či v textu bodu výslovně uvedeno, zda se týká spotřebitele či podnikatele, se OP resp. jednotlivá ujednání vztahují na kupujícího spotřebitele i podnikatele.
2. Kontaktní informace, adresa sídla prodávajícího
se sídlem Železničná 2685/51A
905 01 Senica, Slovenská republika
(dále jen „sídlo“ nebo „adresa sídla“)
zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem v Trnavě (Okresný súd Trnava), oddíl Sro, vložka 45793/T IČO: 35742470
DIČ.: CZ683011004
Telefon: +420 773 641 095
E-mail: plechyhned@arcelormittal.com
3. Informace pro kupujícího spotřebitele před uzavřením smlouvy
3.1. Nákup zboží v e-shopu společnosti je možný 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
3.2. Označení zboží nabízeného společností v internetovém obchodě a popis jeho hlavních vlastností je k dispozici po rozkliknutí příslušného zboží na webové stránce (e-shopu) prodávajícího.
3.3. Ceny zboží nabízeného společností v internetovém obchodě jsou uváděny bez DPH a s odpovídajícím DPH a jsou stanoveny včetně všech poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu.
3.4. Smluvně sjednaná cena je v okamžiku odeslání objednávky zákazníkem platnou cenou.
3.5. Platba za zboží se provádí výhradně prostřednictvím platební brány e-shopu společnosti
3.6. Zboží lze převzít výhradně osobním odběrem ve výdejních místech specifikovaných v e-shopu. Odběr se uskuteční na náklady kupujícího.
3.7. Při využití telekomunikačních prostředků (například připojení k internetu, telefonní poplatky) platí tarify a podmínky poskytovatelů příslušného kupujícího, společnost neúčtuje žádné dodatečné náklady na telekomunikační prostředky.
3.8. Odesláním objednávky v internetovém obchodě společnosti dává kupující společnosti závaznou nabídku, před odesláním objednávky může kupující svou objednávku zkontrolovat a opravit, popř. změnit.
3.9. Pokud je zákazník spotřebitelem, má po uzavření smlouvy právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodů (pokud není dohodnuto jinak), a to ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta začíná běžet ode dne převzetí zboží. V případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží, běží tato lhůta od převzetí posledního z nich. V případě odstoupení od smlouvy nese kupující náklady na vrácení zboží, neboť zboží nemůže být pro svou povahu vráceno obvyklou poštovní přepravou. Odstoupením od smlouvy musí být doručeno prodávajícímu. Kupující může využít formuláře pro odstoupení od smlouvy (odstoupení je možno doručit e-mailem na plechyhned@arcelormittal.com, případně písemně na adresu sídla či provozovny společnosti). Zboží musí být vráceno ve stavu, ve kterém bylo dodáno – nepoškozené, včetně originálního balení. Zboží musí být kupujícím na jeho náklady vráceno do výdejního místa, kde si kupující původně zboží převzal. O navrácení zboží a jeho stavu musí být pořízen písemný záznam potvrzený oběma stranami. V případě jakéhokoliv poškození zboží, které by vedlo ke snížení jeho hodnoty/prodejní ceny, může společnost krátit vracenou kupní cenu kupujícímu.
3.10. Prodejní cena vráceného zboží bude kupujícímu zaslána převodem na účet, ze kterého byla původně uhrazena, a to nejpozději do 10 pracovních dnů od převzetí vráceného zboží.
3.11. Spotřebitel není oprávněn odstoupit od smlouvy u zboží, které bylo upraveno/vyrobeno na jeho přání výslovně se jedná o specifické délky a nestandardní odstín zboží.
3.12. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
3.13. Prodávající odpovídá kupujícímu spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy prováděné prodávajícím,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
3.14. Ustanovení uvedená předchozím bodě se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
3.15. Je-li zboží vadné, může spotřebitel (dle § 2169 občanského zákoníku) požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, avšak pokud se vada týká pouze součástí věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže. Právo z vadného zboží nenáleží kupujícímu, pokud před převzetím zboží věděl, že věc má vadu, nebo pokud kupující vadu sám způsobil.
3.16. Zboží prodávajícího není možno považovat za spotřební zboží. Kupující je povinen předmět plnění po dodání zkontrolovat a zjistit, zda nemá zjevné vady, jestli byl dodán s kompletním příslušenstvím a s příslušnými doklady. Všechny případně zjištěné, zjevné vady je kupující povinen uvést do dodacích listů.
3.17. Prodávající poskytuje záruku za jakost zboží, a to v délce trvání 2 roky od převzetí zboží, bližší informace ohledně práv ze záruky jsou uvedeny níže. K uplatnění práva z vadného plnění je nutné, aby kupující v záruční době vytkl (popsal) vady, které zboží má, a to například označením vadné vlastnosti nebo popsáním projevu vady.
3.18. Práva z vadného plnění i ze záruky uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání, nebo formou e-mailové zprávy na e-mail plechyhned@arcelormittal.com.
3.19. Nárok na uplatnění vad zboží zaniká v případě neodborne manipulace se zbožím, neodborného zacházení a užití v nevhodných podmínkách, které neodpovídají podmínkám uvedeným v dokumentaci ke zboží.
3.20. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady a z titulu záruky za jakost jsou upraveny v níže v těchto obchodních podmínkách a v reklamačním řádu – dostupné na webových stránkách prodávajícího.
3.21. Pokud chce kupující podat stížnost nebo reklamaci, může tak učinit elektronicky na kontaktní e-mailovou adresu společnosti nebo se přímo obrátit na oddělení technické podpory a reklamací společnosti plechyhned@arcelormittal.com. Kontakty uvedeny na webu společnosti.
3.22 Pokud je zákazník spotřebitelem, má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu případně vzniklého v souvislosti s koupí zboží na e-shopu společnosti. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz/).
4. Rozhodné právo, jazyk smlouvy, soudní příslušnost
4.1. Pro smluvní závazkové vztahy uzavřené se společností a pro předsmluvní závazkové vztahy, jakož i ohledně otázky platnosti smluvních vztahů, smluvní strany sjednávají, že se tyto řídí výhradně českým právem, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., NOZ, v platném znění.
4.2. Smluvním jazykem je čeština, pokud nebylo předem oboustranně písemně dohodnuto jinak.
4.3. Soudní příslušnost pro jakýkoliv spor vzniklý ze smluvních vztahů, které se řídí těmito OP, se řídí dle příslušných českých právních předpisů. Společnost si však vyhrazuje právo podat žalobu dle obecné soudní příslušnosti kupujícího - podnikatele.
4.4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
5. Předpoklady pro objednávání
5.1. Objednávka dodávky zboží může být prostřednictvím e-shopu odeslána buď bez zákaznického účtu (bez registrace), nebo prostřednictvím trvalého uživatelského účtu. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský či zákaznický účet“)
5.2. Založit zákaznický účet si mohou pouze právnické osoby nebo fyzické osoby, které jsou plnoleté a plně svéprávné.
5.3. Pro založení zákaznického účtu je nutná e-mailová adresa zákazníka a vyplnění příslušného formuláře v e-shopu společnosti.
O založení účtu je kupující informován na stránce e-shopu ihned po jeho úspěšném dokončení, a následně i potvrzujícím e-mailem. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
5.4. Pokud má zákazník pochybnosti o tom, zda jeho heslo se nestalo známým pro třetí osoby, je povinen informovat společnost a heslo bezodkladně změnit.
5.5. Po založení zákaznického účtu je možné využívat funkce s ním spojené v rozsahu, který společnost aktuálně poskytuje.
5.6. Prodávající může zrušit uživatelský účet kupujícího, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 3 měsíce nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
5.7. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
6. Objednávka - uzavření smlouvy
6.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru, nejedná se o nabídku zboží s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit. Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
Kupující může prostřednictvím objednávkového formuláře odeslat objednávku týkající se zboží prezentovaného v e-shopu společnosti. Objednávka kupujícího se odesláním považuje za závaznou nabídku kupujícího k uzavření kupní smlouvy.
6.2. Kupující nejprve vybere jednotlivé zboží a množství tohoto zboží kliknutím na tlačítko „koupit“. Další proces objednávky probíhá zadáním údajů požadovaných v rámci procesu objednání. Objednávka může být odeslána jen tehdy, pokud jsou vyplněna všechna povinná pole a je potvrzeno prohlášení „Souhlasím s OP, které jsou součástí kupní smlouvy. Objednávka je odeslána kliknutím na tlačítko „dokončit a zaplatit“ a proces objednání je tím ukončen.
6.3. Před odesláním objednávky má zákazník možnost u své objednávky překontrolovat, zda neudělal chybu v zadání objednávky a opravit ji kliknutím na odkaz „upravit objednávku“ před konečným potvrzením objednávky.
6.4. Po kliknutí na tlačítko „dokončit a zaplatit“, obdrží zákazník e-mailem automatické potvrzení objednávky od společnosti. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem doručení potvrzení objednávky na elektronickou adresu kupujícího.
6.5. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
6.6. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
7. Ceny, platba, faktura
7.1. Všechny ceny jsou uvedeny v českých korunách (CZK) a jsou uvedeny bez a včetně DPH. Ceny jsou uvedeny včetně všech daní a poplatků.
7.2. Platba za zboží probíhá výhradně bezhotovostním převodem peněz dle pokynů platební brány e-shopu společnosti zboží
7.3. Dokončená odeslaná a potvrzená objednávka je oboustranně odsouhlasenou, závaznou a platnou kupní smlouvou.
7.4. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
7.5. Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před dodáním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
7.6. Pokud kupující neuhradí kupní cenu v plné výši před převzetím zboží, stane se vlastníkem věci teprve úplným zaplacením kupní ceny.
7.7. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
8. Výdej zboží - dodání
8.1. Místem dodání zboží je výdejní sklad prodávajícího. Zboží uváděné na webovém rozhraní jako „skladem“ lze převzít výhradně osobním odběrem ve výdejních místech . Kontaktní telefonní číslo do výdejního skladu je +420 773 641 095. Zboží, které je skladem lze převzít nejdříve následující den po zaplacení kupní ceny. Kupující je povinen převzít zboží nejpozději do 30 dnů od potvrzení objednávky.
8.2. Zboží, které je vyráběno nebo upravováno na zakázku a není k dispozici skladem, má individuální dodací lhůty a o jeho připravenosti k převzetí je kupující informován prostřednictvím e-mailu a sms. Takové zboží bude připraveno k předání v přiměřené lhůtě, nejpozději do 7 dnů od potvrzení objednávky. Kupující je povinen převzít zboží nejpozději do 30 dnů od doručení sdělení o připravenosti zboží k předání.
8.3. Náklady na obal jsou zahrnuty v kupní ceně zboží.
8.4. Převzetí zboží kupující potvrdí podpisem dodacího listu.
8.5. Nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího převzetím zboží.
8.6. V případě prodlení kupujícího s převzetím zboží, je prodávající oprávněn účtovat skladné, a to ve výši 100Kč/den.
9. Práva z vadného plnění – kupující spotřebitel
9.1.Práva z vadného plnění týkající se kupujícího-spotřebitele jsou upravena v čl. 3 bodu 3.13 az bodu 3.22.
10. Práva z vadného plnění – kupující podnikatel
10.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku zák. č. 89/2012 Sb. zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117.
10.2. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při převzetí kupujícím (při přechodu nebezpečí škody na věci), byť se projeví později. Takovou vadu lze vytknout do 6 měsíců od převzetí zboží.
10.3. Kupující je povinen předmět plnění po dodání zkontrolovat a zjistit, zda nemá zjevné vady, jestli byl dodán s kompletním příslušenstvím a s příslušnými doklady. Všechny případně zjištěné, zjevné vady je kupující povinen uvést do dodacích listů.
10.4. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Povinnosti prodávajícího ze záruky jakost tím nejsou dotčeny.
10.5. Nároky z titulu odpovědnosti z vadného plnění upravuje zejména ust. § 2106 občasnkého zákoníku.
10.6. Práva z vadného plnění i ze záruky uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání, nebo formou e-mailové zprávy na e-mail plechyhned@arcelormittal.com.
10.7. Nárok na uplatnění vad zboží zaniká v případě neodborné manipulace se zbožím, neodborného zacházení a užití v nevhodných podmínkách, které neodpovídají podmínkám uvedeným v dokumentaci ke zboží.
10.8. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady a z titulu záruky za jakost jsou upraveny v níže v těchto obchodních podmínkách a v reklamačním řádu – dostupné na webových stránkách prodávajícího.
10.9. Pokud chce kupující podat stížnost nebo reklamaci, může tak učinit elektronicky na kontaktní e-mailovou adresu společnosti nebo se přímo obrátit na oddělení technické podpory a reklamací společnosti plechyhned@arcelormittal.com. Kontakty uvedeny na webu společnosti.
11. Záruka za jakost zboží (platí pro kupujícího spotřebitele i kupujícího podnikatele)
11.1. Standardní záruka za jakost poskytovaná prodávajícím na zboží je 2 roky. Záruční doba začíná běžet ode dne převzetí zboží.
11.2. Záruka za jakost zboží je poskytována výlučně na povrchové úpravy a povlaky, když se vztahuje na následující vady:
- korozi materiálu předmětu plnění,
- ztrátu stability, celistvosti, kvality povlaku,
- závadnost materiálu předmětu plnění.
11.3. Záruční podmínky pro povrchové úpravy a povlaky se řídí podmínkami uvedenými ve stejnojmenného dokumentu, který je k volně ke stažení na webu a e-shopu společnosti https://construction.arcelormittal.com/medias/sys_master/amc-media/amc-media/hb4/h31/9190232162334/Z-ru-n-podm-nky-povlaky-10-2021-CZ.pdf, přičemž tento dokument je přílohou č.1 těchto OP
11.4. Předpokladem poskytnutí záruky je, že
- nedošlo k žádným stavebním a uživatelským změnám předmětu plnění a zůstaly zachované atmosférické podmínky (znečištění ovzduší s jeho korozní agresivitou a případnou vyšší vlhkostí) dané při uzavření smlouvy,
- kupující správně zachází s předmětem plnění při skladování předmětu plnění, a to především tak, aby se skladováním předmět plnění nepoškodil a nezhoršila se jeho kvalita (naklonění balíku kvůli jednoduchému odvodu vody, přikrytí balíku před prachem a deštěm, ale s kontrolou proti zapaření a tím poškození povlaků), https://construction.arcelormittal.com/medias/sys_master/amc-media/amc-media/h10/h83/9013528985630/N-vod-na-manipulaci-skladov-n-a-mont-TR-plech-01-2020.pdf - kupující dodržel montážní doporučení Společnosti.
11.5. Společnost nezodpovídá za vady, jestliže:
- kupující nesprávně určí statické hodnoty při objednání odpovídajícího a vhodného předmětu plnění. Na žádost kupujícího Společnost zajistí kupujícímu doručení statických hodnot objednaného předmětu plnění,
- jsou způsobeny nesprávným postupem při vybalení předmětu plnění, dodatečnými úpravami (dodatečné řezy, nátěry apod.) a neodborným čistěním předmětu plnění.
11.6. Záruka se nevztahuje na přirozené procesy opotřebení předmětu plnění, nevýznamné barevné odchylky (podrobnosti uvádí dokument „Záruční podmínky pro povrchové úpravy – povlaky“ (k dispozici na webu společnosti).
11.7. Kupující bere na vědomí, že
- výrazné a tmavé odstíny dříve ztrácejí intenzitu a blednou působením UV záření. Na tyto pozdější ztráty barevnosti odstínu se záruka nevztahuje.
- ochranný lak na rubové straně profilu má pouze ochrannou, technologicko-výrobní funkci, v žádném případě ne estetickou, může vykazovat mechanická poškození, rovněž světlejší a tmavší místa z důvodu pouhé 4-12mic tloušťky ochranného laku na pozinkované vrstvě, může místně i úplně chybět. Na tyto vady se záruka nevztahuje.
- zboží dodané v metalických odstínech je potřeba montovat v poloze shodné se směrem válcování, otočení výrobku při montáži o 180 st. má za následek pohledovou neshodu odstínů. Směr válcování je na metalických odstínech vyznačen přímo na výrobku samolepícím štítkem se symbolem šipky.
- dodané výrobky mohou mít z důvodu přepravy drobné odřeniny, na které se zodpovědnost za vady nevztahuje, pokud je vada bezvýznamná vzhledem k povaze výrobku a deklarovanému účelu jeho použití. Pokud má kupující zájem dodat výrobek bez odřenin, je nutné to uvést toto v objednávce a připlatit si za ochrannou fólii po celé pohledové ploše výrobku.
- mikroskopické vlasové rýhy na výrobku vzniklé při přepravě, skladování a montáži, presto, že je výrobek vybaven ochrannou fólií jsou důvodem k reklamaci, pouze pokud množství takových poškození přesahuje přiměřenou mez vzhledem k povaze a použití výrobku.
11.8. Kupující je povinen písemně oznámit vady, za které zodpovídá Společnost ze záruky bezodkladně po jejich zjištění, nejpozději však do 2 pracovních dnů od jejich zjištění. V případě, že vada výrobku je zjištěna až v průběhu montáže, je nutné ihned přerušit montáž, vadné výrobky nemontovat a neprodleně kontaktovat Společnost. Pokud montáž vadných výrobků přesto bude pokračovat, nelze pak požadovat výměnu zboží a úhradu nákladů s tím spojených (demontáž vadných výrobků a montáž výrobků poskytnutých výrobcem jako náhrada apod.).
11.9. Společnost se zavazuje rozhodnout o oprávněnosti reklamace kupujícího nejpozději ve lhůtě 30 dní ode dne doručení oznámení, přičemž Společnost je oprávněna uvedenou lhůtu prodloužit z důvodu zabezpečení odborného posouzení vady.
11.10. V případě, když bude nutné uskutečnit místní šetření u kupujícího, kupující bere na vědomí, že předpokladem rozhodnutí o oprávněnosti jeho reklamace je poskytnutí součinnosti kupujícího spočívající především v umožnění vstupu do prostor a vykonání prohlídky předmětu plnění.
11.11. Pohledové posouzení případných estetických/optických defektů nemajících vliv na funkčnost ani trvanlivost výrobku se provádí ze vzdálenosti 10 m a více od předmětu posuzování. Takové vady nesmí být v rozporu z požadavky odpovídajících typu výrobku a příslušných norem.
11.12. Pokud bude reklamace kupujícího oprávněná, Společnost zároveň v čase určeném na rozhodnutí o oprávněnosti reklamace, určí lhůtu a způsob odstranění vady. Společnost může vadu odstranit buď opravou, úpravou, výměnou zboží,přičemž výběr vhodného způsobu odstranění vady, je na Společnosti a řídí se Reklamačním řádem. https://construction.arcelormittal.com/medias/sys_master/amc-media/amc-media/hc9/hf1/8955642544158/Reklama-n-d-01-2019-CZ.pdf
11.13. V případě, že nebude možné vadu odstranit výše uvedeným způsobem, může prodávající poskytnout kupujícímu slevu slevu z ceny zboží.
11.14. Pokud je reklamace řešena náhradní výrobou – výměnou zboží - původní - reklamované výrobky, je kupující povinen vrátit Společnosti a o jejich dalším případném dalším použití, rozhoduje výhradně Společnost.
12. Odpovědnost za škodu
12.1. Společnost a kupující zodpovídají za škodu, kterou způsobí porušením svých povinností.
12.2. Společnost je povinna nahradit kupujícímu vzniklou újmu do maximální výše 100 % dohodnuté prodejní ceny zboží. Společnost nezodpovídá za ušlý zisk ani za závazky kupujícího ku třetím stranám. Výše uvedené neplatí v případě újmy způsobené člověku na jeho přirozených právech, nebo způsobené úmyslně či z hrubé nedbalosti.
13. Zasílání obchodních sdělení a používání tzv.cookies
13.1. Kupující může při nákupu udělit souhlas se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlas se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu, který je dostupný na webové stránce prodávajícího https://construction-ceska-republika.arcelormittal.com/cz/soukromi.
13.2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely ukládání tzv. cookies plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu, který je dostupný na webové stránce prodávajícího.
14. Doručování
14.1. Primárním komunikačním prostředkem mezi kupujícím a prodávajícím je elektronická komunikace prostřednictvím emailových adres smluvních stran. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
14.2. Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo vyzvednuto v úložní době, nebo které se vrátilo jako nedoručitelné.
14.3. Smluvní strany můžou běžnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty, a to na adresu elektronické pošty uvedenou v uživatelském účtu kupujícího či uvedenou kupujícím v objednávce, resp. na adresu uvedenou na webové stránce prodávajícího.
15. Poučení
15.1. Prodávající v rámci své obchodní činnosti vystupuje jako správce osobních údajů. Veškeré informace o zpracování osobních údajů naleznete na https://construction-ceska-republika.arcelormittal.com/cz/soukromi Informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o této smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu, který je dostupný na webové stránce prodávajícího.
15.2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
15.3. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
15.4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
16. Závěrečná ujednání
16.1. Tyto všeobecné a dodací podmínky se vztahují na koupi zboží prodávajícího a jsou účinné od 1.1.2022. Tyto obchodní podmínky jsou umístěny na webových stránkách prodávajícího.
16.2.V případě, že se v některém z výše uvedených bodů dostanou obchodní podmínky do rozporu se zákonnou úpravou chránící spotřebitele (např. při změně právní úpravy), poté se podmínky řídí právní úpravou pro spotřebitele příznivější.
16.3. Kupní smlouva resp. údaje odaje obsažené v odeslané objednávce, včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není volně přístupná.
16.4. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
V Senici 1.1.202